Nie musisz mieć wykształcenia muzycznego, by zacząć eksperymentować z tworzeniem własnych utworów. Obecnie wystarczy posiadać dobry komputer z dostępem do internetu i kilku programów, by szybko stworzyć swój pierwszy hit. Tak niewiele potrzeba, aby dać upust wenie i chęci tworzenia. Jednak należy pamiętać, że samo nagranie piosenki do dopiero początek drogi. Ważna jest promocja muzyki. Można eksperymentować i samodzielnie promować się w mediach społecznościowych, ale lepiej jest skorzystać z dystrybutora internetowego, znanego szerzej jako digital distributor.
Digital distributor, czyli pomocnik w promocji muzyki
Promocja jest ważnym działaniem w wielu branżach. Każdy produkt lub usługę należy odpowiednio wypromować, aby z czasem zaczęły istnieć w świadomości dużego grona odbiorców (klientów) oraz przynosić realne zyski. Nie inaczej jest w branży muzycznej, promocja muzyki to krok w rozwoju kariery, którego nie można pominąć. Jak o to zadbać? Przede wszystkim trzeba pojawić się ze swoimi dziełami w serwisach streamingowych. W tym procesie może pomóc firma na co dzień zajmująca się dystrybucją utworów cyfrowych. Można powiedzieć, że są to agregatory muzyki, które dzięki zastosowaniu nowoczesnych technik marketingowych oferują nie tylko promocję muzyki, ale także jej optymalizację, która pozwala na dotarcie do nowych słuchaczy. Digital distributor ułatwia podjęcie współpracy ze znanymi serwisami, takimi jak Spotify, Tidal, czy Apple Music.
Promocja muzyki – sposoby na budowanie rozpoznawalności
Skuteczna promocja muzyki jest możliwa dzięki dołączeniu do znanych serwisów streamingowych. Czy to jedyna możliwość? Oczywiście, że nie. To, co oferuje digital distributor to jeden tor promocji, drugi można realizować samodzielnie. Niejeden młody artysta wie, że dotarcie do młodszych słuchaczy wymaga pojawienia się tam, gdzie oni przebywają na co dzień. Chodzi oczywiście o social media. Kiedyś wystarczyło posiadać profil, który gromadził fanów. Dziś takie profile muszą tętnić życiem. Regularnie prowadzenie transmisji na żywo z muzyką, tworzenie trendów ze swoimi utworami w tle, organizowanie konkursów i innych atrakcji aktywizujących społeczność – to wszystko ma wpływ na promocję muzyki w internecie. Jednak nie należy zapominać, od czego wszystko się zaczyna. Najważniejsza jest dobra dystrybucja, a w tym bez wątpienia pomoże digital distributor, współpracujący z największymi serwisami streamingowymi z muzyką na całym świecie.