Media społecznościowe szybko staje się jednym z największych zasobów wykorzystywanych do promowania firm i marek online. W rzeczywistości, istnieje obecnie ponad 50 milionów małych firm korzystających z Facebook Pages. Ze względu na swoją popularność, niektóre z największych pytań marketingu cyfrowego dzisiaj są o korzyści z mediów społecznościowych na SEO. Ludzie pytają również o to, jak korzystać z nich, aby pomóc zwiększyć ranking witryny w wyszukiwarkach. Chociaż są to bardzo ważne pytania, odpowiedzi niekoniecznie są proste. Więcej dowiesz się na https://efectownia.pl/.
Czy media społecznościowe naprawdę przynoszą korzyści SEO?
Kiedyś wierzono, że Google używa mediów społecznościowych, aby pomóc w rankingach wyszukiwania, ale wideo wydane w 2014 roku przez Google Matt Cutts obaliło tę teorię. Powiedział on, że wyszukiwarka nie bierze bezpośrednio pod uwagę mediów społecznościowych w swoich kryteriach rankingowych. Istnieją jednak sposoby, aby nadal wykorzystywać je na swoją korzyść.
Im więcej udostępniasz wysokiej jakości treści na swoich kanałach społecznościowych, tym większe prawdopodobieństwo, że zostaniesz zauważony przez swoich odbiorców – to oczywiste, że musisz być w centrum uwagi, aby zostać zauważonym. Kiedy publikujesz świetne treści, w tym linki, zdjęcia, filmy i kreatywne kopie na platformach społecznościowych, otwierasz więcej możliwości dla swojej marki, aby być postrzeganym przez masy, przynosząc więcej potencjalnych klientów.
To otwiera drzwi do potencjalnego bycia widzianym przez dziesiątki tysięcy ludzi, wszystko za pomocą jednego kliknięcia lub stuknięcia w ekran, ale co najważniejsze, bez pomocy rankingów wyszukiwarek. Pomaga również, że zwiększa swój autorytet w swojej dziedzinie, która jest czymś, co Google patrzy do nagrody.
Korzystaj z usług profesjonalistów, aby nadążyć za trendami
Świat jest bardzo szybki i aby mieć szansę na rozwój swojej firmy, musisz być proaktywny. Google uwielbia współczynnik klikalności, ponieważ ma on wpływ na wszystkie strony internetowe i poprawia rankingi wyszukiwarek. Tworzenie wspaniałej obecności społecznej pomoże Ci w tym, popychając Twoją markę i jej wizerunek do społeczeństwa w skuteczny sposób. Kiedy Twoja firma pojawia się w czyimś wyszukiwaniu, Twój link może mieć większe szanse na kliknięcie, ponieważ jest już rozpoznawalny dla użytkownika, ponieważ widział Cię na mediach społecznościowych – zapewniają specjaliści SEO z https://efectownia.pl/.
Strony w mediach społecznościowych pojawiają się w wyszukiwarkach
Konsekwentne interakcje w mediach społecznościowych i autorytatywne SEO wzmacniają reputację marki. Z kolei wyszukiwarki będą wyżej indeksować Twoją stronę. Dlatego tak ważna jest silna obecność marki w sieci. Jeśli nazwa firmy, wizerunek i branding są jednolite w całej obecności w mediach społecznościowych, to mają one większą szansę na pojawienie się w SERPach.
Korzyści z mediów społecznościowych dla SEO – podsumowanie
Istnieje ponad 3,725 miliarda aktywnych użytkowników mediów społecznościowych, a każdy z nich posiada średnio 7,6 konta. Czy Ci się to podoba, czy nie, media społecznościowe są tutaj, aby pozostać. Z każdym rokiem, miesiącem, a nawet dniem, ewoluują i stają się coraz większą częścią tego, jak znajdujemy informacje.
Algorytmy wyszukiwarek również ciągle się zmieniają, więc pewnego dnia media społecznościowe mogą mieć ogromne korzyści dla Twojego SEO i rankingów. Jeśli ten dzień miałby nadejść, to każdy, kto ma swoją obecność w mediach społecznościowych, będzie już na dobrej drodze do sukcesu, więc upewnij się, że nie zostaniesz w tyle. Do tego czasu, poznaj najlepsze praktyki dostępne dla Ciebie dzisiaj, aby pomóc budować swoją markę online.