Inbound Marketing

Inbound Marketing to danie odnalezienia się klientom poprzez treść i obecność w sieci. Strategia ta jest idealną alternatywą dla nachalnych reklam, krzykliwych haseł atakujących klientów i wyskakujących okienek doprowadzających wielu z nas do szewskiej pasji. Inbound Marketing opiera się na tym, aby prezentować klientom odpowiednie treści i swoją obecność, a Ci, aby nas odszukiwali w sieci. Relacja taka między klientem a marką jest zupełnie inna niż w przypadku tradycyjnych reklam, a sam Inbound Marketing posiada również wiele innych korzyści. Poniżej sprawdzamy — czym jest Inbound Marketing, jak działa, jakie ma plusy i jak reklamować się w ten sposób.

Inbound Marketing — czym jest ta strategia?

Inbound Marketing to marketing przychodzący polegający na tym, iż to klienci samodzielnie odnajdują nas w internecie na podstawie naszej aktywności. W myśl tej zasady to my jako marka tworzymy odpowiednie strony, profile czy content i dajemy się znaleźć klientom, którzy szukają innych rozwiązań lub produktów. W Inbound Marketingu ważne jest to, aby samodzielnie nie nagabywać klientów a zrobić wszystko, aby wyróżnić się w sieci np. wieloma profilami czy ciekawymi treściami i sprawić, aby to klienci odnaleźli nas samodzielnie.

Istnieje kilka sposobów na to, aby stać się widocznym w internecie oraz przyciągać klientów przydatnymi tekstami lub informacjami. Inbound Marketing możemy wprowadzać zarówno samodzielnie przy małym budżecie lub zamówić go w agencjach marketingowych, które coraz chętniej oferują tego typu usługi. Inbound Marketing możemy prowadzić zarówno w sytuacjach, gdy jesteśmy osobami prywatnymi i promujemy np. swoje rękodzieło czy małe usługi, jak i wtedy gdy mamy dużą firmę i zajmujemy się sprzedażą na dużą skalę.

Korzyści, plusy i zalety Inbound Marketingu

Inbound Marketing to wiele zalet i plusów, które warto wykorzystać w promowaniu swoich produktów. Pierwszym jest pozytywne odbieranie naszej firmy przez potencjalnych klientów. Inbound Marketing powoduje, że klienci odnajdują nas samodzielnie, a przy tym uzyskują odpowiedzi na pytania, czy przydatną wiedzę. Dzięki temu kojarzą naszą firmę jako przydatną i pozytywnie ją odbierają. W dobie wielu nachalnych reklam taki pozytywny wizerunek firmy trudno jest stworzyć, a to przekładać będzie się też na większą skuteczność naszej sprzedaży. Inbound Marketing raz wykonany pozostaje aktualny dość długo, gdyż treści, poradniki, profile czy strony w sieci raz stworzone przyciągać będą regularnie klientów. Dzięki temu nie musimy wkładać przez długi okres czasu tak wiele sił, jak na początku, a należy jedynie uzupełnić czy aktualizować nasze profile lub treści. Ten typ marketingu nie niesie ze sobą ryzyka ani negatywnych konsekwencji. Pozwala również efektywnie wykorzystać budżet, gdyż prezentujemy się i przygotowujemy treści dla konkretnej grupy osób.

Sam Inbound Marketing jest też prosty we wdrożeniu, nie musimy posiadać dużego budżetu, aby z niego korzystać, lub możemy wprowadzać go samodzielnie. Jeśli będziemy chcieli być zauważalni w sieci, wiele osób po znalezieniu naszej ciekawej oferty, poradnika czy profilu przekaże go swoim znajomym. Dzięki temu możemy liczyć na również efekt marketingu viralowego, szeptanego czy link buildingu, choć będzie on adekwatnie mniejszy.

Social Media

Pierwszym i jednym z najlepszych sposobów na zaprezentowanie się klientom i przyciągnięcie ich do swojej marki jest obecność na portalach społecznościowych. To wbrew pozorom idealne miejsce na wyszukiwanie klientów. Wiele osób uważa portale społecznościowe za przeznaczone dla rozrywki czy odpowiednie do spędzania czasu z przyjaciółmi. Wiele osób jednak przebywając np. na Facebooku, poszukuje produktów, usług lub przegląda strony związane z daną tematyką. Wykorzystując ten fakt, możemy stworzyć markowy profil i dokładnie go wypełnić. Możemy też organizować konkursy, promocje lub aktywnie rozmawiać z naszymi fanami pokazując np. proces powstawania produktów. Bycie obecnym w social mediach to bardzo istotna rzecz. Wiele osób używa właśnie ich do wyszukiwania usług i firm zamiast wyszukiwarki Google.

Blog / strona www marki i optymalizacja

Podstawową metodą Inbound Marketingu jest stworzenie własnej witryny www. Posiadając własną stronę lub bloga, możemy bez obawy o kontrolę treści czy brak miejsca umieszczać ciekawe i przydatne wpisy oraz prezentować się klientom. Gdy wykonamy już serwis z poradami, ciekawymi tekstami oraz naszą ofertą powinniśmy go pozycjonować, czyli dbać o to, aby był on jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu nie będziemy musieli samodzielnie zapraszać klientów na naszą stronę, gdyż Ci będą odnajdywali nas samodzielnie w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie możemy zlecić agencjom markegintowym, freelancerom lub samodzielnie wykonywać pewne czynności, takie jak linkbuilding pisanie tekstów seo czy optymalizacja witryny. Jeśli działamy jako marka lokalnie lub chcemy pozyskiwać klientów z danej lokalizacji, warto zapoznać się z pozycjonowaniem lokalnym i sprawić, że nasza strona będzie widoczna dla osób z danego miasta.

Content Marketing

Jedną z najlepszych form Inbound Marketing jest content marketing, czyli przyciąganie wartościową treścią. Ten rodzaj promocji będzie polegał na tworzeniu przydatnych artykułów, tekst lub innych danych, które będą pomocne klientom. Potencjalni klienci będą je wyszukiwać i korzystać z nich, a tym samym trafią na naszą firmę. Pod content marketingiem kryć może się wiele różnych form Inbound Marketing. Z pewnością może być to prowadzony przez nas kanał tematyczny na YouTube czy podcasty. Dobrym pomysłem jest też stworzenie e-booków, które będą udostępniane i dystrybuowane za darmo. Możemy umieszczać tam odnośniki do swoich blogów, stron lub loga firmy czy zamieszczać krótkie przypisy o naszej marce. Ciekawym sposobem na przyciągnięcie klienta treścią mogą być też artykuły sponsorowane, które idealnie wpisują się w strategię Inbound Marketing. To teksty zamieszczone odpłatnie na portalach tematycznych, które są merytoryczne, ale i zawierają subtelną reklamę naszej firmy. W cenie kilkudziesięciu złotych możemy dać się odnaleźć kilkuset osobom na takim portalu i sprawić dobre wrażenie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here