Młodsi przedsiębiorcy, otwierający dopiero swoje pierwsze biznesy, często korzystają z różnych nowoczesnych rozwiązań. Świadomie rezygnują z wynajmowania czy tym bardziej wykupowania oddzielnych lokali firmowych, a zamiast tego nieraz pracują wprost ze swojego domu, świadcząc usługi zdalne. Taki typ pracy nie zwalnia ich jednak z obowiązku zarejestrowania firmy na konkretny adres, który będzie też ich adresem korespondencyjnym, a który z oczywistych powodów nie powinien być jednak adresem domowym. Jak więc wyjść obronną ręką z tej sytuacji? Otóż z pomocą przychodzi wirtualne biuro, które zapewnia przedsiębiorcy właśnie taki adres, jakim on może się później do woli posługiwać.
Czym są wirtualne biura?
Koncepcja utworzenia wirtualnego biura zrodziła się już pod koniec dwudziestego wieku. Dokładnie w 1994 r. przedsiębiorca Ralph Georgy założył pierwsze na świecie wirtualne biuro, które miało mu pomóc w obniżeniu wydatków i lepszym gospodarowaniem pieniędzmi. W tym momencie usługa ta kierowana jest przede wszystkim do młodszych i początkujących przedsiębiorców. Wykorzystują ją osoby prowadzące mniejsze, zazwyczaj jednoosobowe działalności gospodarcze. W ich przypadku wynajmowanie całych biur czy lokali biurowych rzeczywiście mijałoby się z celem. Jeżeli pracę da się wykonać z domu, nie ma sensu wykonywać jej w miejscu, za które trzeba by było zapłacić.
Jak to działa?
Sposób działania wirtualnych biur nie jest jednak wcale taki oczywisty. Początkowo odpowiadały one za udostępnianie firmom różnych adresów, pod którymi te firmy mogły się np. zarejestrować, ale bardzo szybko doszło do wyraźnego poszerzenia i zróżnicowania ich oferty. Przykładowe usługi zostały pokazane i opisane na stronie MB Biuro Rachunkowe. Dwie pierwsze z nich polegają właśnie na udostępnianiu adresów, czyli zapewnianiu adresów dla nowych firm oraz gwarantowaniu wygodnych adresów korespondencyjnych. Na tym jednak możliwości wirtualnych biur wcale się nie kończą. Obecnie takie placówki coraz częściej w pewnym stopniu pomagają swoim klientom w prowadzeniu ich biznesów, dostarczając im różnych innych ciekawych narzędzi i rozwiązań. Najlepiej więc wybrać dla siebie jakieś polecane biuro i od razu się z nim skontaktować, na spokojnie zapoznają się z jego ofertą i dopiero wtedy decydując o tym, czy rzeczywiście chce się z niej skorzystać, czy może chce się poszukać korzystniejszych opcji u konkurencji.
Jak wybrać dobre biuro wirtualne?
Tutaj należy kierować się swoim własnym przeczuciem i swoimi indywidualnymi potrzebami oraz oczekiwaniami. Nawet młody i niedoświadczony przedsiębiorca powinien przecież wiedzieć, w jakim celu zgłasza się do wirtualnego biura. Powinien określić zawczasu, jeszcze przed nawiązaniem współpracy, czy potrzebuje wyłącznie adresu do zarejestrowania działalności, czy może chce też używać tego adresu np. do porozumiewania się z potencjalnymi klientami. Określenie własnych potrzeb zawsze jest kluczowe. Dopiero na ich podstawie można podjąć dobrą decyzję o wyborze idealnego wirtualnego biura.