Artykuły sponsorowane

Teksty sponsorowane to nie tylko publikacje w papierowych gazetach, ale przede wszystkim ważny element promocji w marketingu internetowym. Służą one zarówno do promocji wizerunkowej, ale i również w niektórych sytuacjach do pozyskiwania backlinków (linków zwrotnych) w Link Buildingu. Artykuły sponsorowane posiadają bardzo wiele korzyści, stworzyć możne je każda osoba lub równie łatwo zamówić i opublikować w sieci. Poniżej przestawiamy — czym są artykuły sponsorowane, jakie korzyści niosą oraz jak napisać taki tekst. Podajemy również praktyczne porady, aby maksymalnie wykorzystać potencjał, jaki oferuje ten sposób promocji internetowej.

Czym są artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowane to płatne publikacje wykupywane na poczytnych portalach tematycznych, blogach czy w dużych serwisach. Ich głównym zadaniem jest promocja marki i kreowanie pozytywnego wizerunku. Niektóre osoby używają również tekstów sponsorowanych jako możliwości umieszczenie linku zwrotnego w linkowaniu swojej witryny. Teksty sponsorowane mają merytoryczną i przydatną treść o danej tematyce. Nie są również otwartą reklamą naszej marki. Najczęściej o naszym produkcie wspominamy w takich tekstach subtelne i na końcu artykułu nawiązując jedynie, że ta dana firma posiada ciekawą ofertę, którą warto sprawdzić. Dobry artykuł sponsorowany jest napisany w przystępny dla odbiorcy sposób i powoduje, że sam czytelnik zachęcony tekstem otwiera link i przechodzili na naszą stronę w poszukiwaniu dalszych informacji. Teksty sponsorowane mogą mieć różną długość czy formę a ostateczny kształt takich tekstów zależy od naszych potrzeb.

Koszty umieszczenia tekstu sponsorowanego są różne i zależą w głównej mierze od miejsca publikacji. Samo napisanie tekstu to koszt od ok. 5 zł za 1000 znaków do ok. 20 zł. za 100 znaków. Tekst sponsorowany możemy również napisać samodzielnie, dzięki czemu nie zapłacimy nic w tej konfiguracji. Gotowe teksty możemy zamawiać u freelancerów lub copywriterów. Przydatną opcją jest również opcja zamówienia gotowej publikacji wraz z tekstem w agencji marketingowej. Za publikacje na stronie tematyczne zapłacimy od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Na portalach ogólnopolskich czy rozpoznawalnych zapłacić trzeba będzie ok. kilkuset złotych. Publikacja tekstu sponsorowanego na największych krajowych serwisach to koszt nawet powyżej 2, 3 tysięcy złotych. W internecie istnieje wiele serwisów, które oferują miejsca do publikacji. Możemy również skorzystać z usług konkretnej agencji marketingowej.

Korzyści i plusy

Pierwszą korzyścią artykułów sponsorowanych jest kreowanie pozytywnego wizerunku marki. Jeśli czytelnicy stwierdzą, że artykuł jest ciekawy i profesjonalny w taki sam sposób będą odbierali naszą firmę. Dzięki temu możemy promować markę i podnosić jej rangę. Wiele osób będzie również polecało swoim znajomym daną publikację, jeśli będzie ona ciekawa i przydatna. Kolejną korzyścią tekstów sponsorowanych jest zwiększenie zasięgu marki. Publikacje na poczytnych portalach pomagają powiadomić nowych klientów o naszym istnieniu. Wiele osób dowie się w ten sposób o naszej marce, co będzie bardzo korzystne. Publikowanie takich artykułów jest również korzystne z finansowego punktu widzenia. Nie musimy dysponować dużym budżetem reklamowym, aby dotrzeć do wielu klientów. Jednym z największych plusów jest również targetowanie, czyli określanie grupy docelowej odbiorców, do których trafi nasza publikacja. Dzięki wyborowi serwisu wydajemy środki z kampanii reklamowej jedynie na promocje w grupie osób, które są już wstępnie zainteresowaną daną kategorią — nie marnujemy pieniędzy na reklamę wśród osób niezainteresowanych. Artykuły sponsorowane to również dobre uzupełnienie innych czynności reklamowych lub podstawa kompleksowych działań marketingowych.

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jeśli zdecydowaliśmy się wybrać teksty sponsorowane jako naszą strategię marketingową i chcemy wykonać je sami, powinniśmy kierować się kilkoma wskazówkami. Pierwszą z nich jest ogólny charakter tekstu. Nie może być on otwartą reklamą i nachalnie zachęcać do zapoznania się z naszą ofertą lub wejścia w link. Czytelnicy z pewnością odkryją na samym początku, iż jest to reklama i nie dokończą czytania takiego tekstu. Ujęcie naszej firmy powinno być subtelne i podane w jakimś konkretnym kontekście. Warto również podawać ciekawe dane, aby tekst był polecanym między znajomymi.

Ważnym elementem jest styl pisania takiego tekstu. Musi być on bezbłędny zarówno ortograficznie, jak i stylistycznie. Tylko to gwarantuje profesjonalne odbieranie takiego tekstu i w konsekwencji naszej marki. Warto używać krótkich zdań, dzięki czemu tekst będzie czytało się przyjemnie. Ważnym czynnikiem jest również prostota tekstu. Nie powinien być on napisany skomplikowanym językiem czy poruszać wysokospecjalistycznych tematów. Im będzie on prostszy, tym więcej osób skorzysta z niego i poleci go swoim znajomym. Aby tekst był atrakcyjny dla czytelnika, musi być zachowana równowaga między formą a treścią. W przypadku artykułów sponsorowanych jest to bardzo ważne. Kolejnym elementem, na który powinniśmy zwrócić uwagę, jest zajawka, czyli lead umieszczany na stronie głównej jako zapowiedź tekstu. Jest to najczęściej kilkuzdaniowy ciąg zachęcający do wejścia w artykuł. Powinien być on zgodny z prawdą oraz intrygować czytelnika. Jeśli zwabimy go obietnicą zupełnie czegoś innego, sfrustrowany z pewnością nie przeczyta naszego tekstu.

Ważnym elementem jest również dawkowanie informacji i danych. Najważniejsze dane powinny znaleźć się od razu na samym początku. Zachęci to czytelnika do przeczytania tekstu i nie spowoduje, że opuści on stronę zaraz po rozpoczęciu czytania. Artykuł sponsorowany powinien być również pisany językiem sprzedażowym, czyli językiem korzyści. Musi on wywoływać pozytywne emocje i nie budzić wątpliwości czy obaw. Jeśli czytelnik po przeczytaniu tekstu będzie nastawiony na zmiany — zachęcony licznymi korzyściami z pewnością skorzysta z linku i być może kupi produkt na naszej stronie.

Porada: Pisanie tekstu sponsorowanego to dość skomplikowane zadanie. Tylko ujęcie wszystkich tych cech sprawia, że tekst taki spełni swoje zadanie i pomoże pozyskać nam nowego klienta. Jeśli samodzielnie nie mamy lekkiego pióra i nie potrafimy pisać takich tekstów, warto to zadanie zlecić profesjonalistom. W sieci istnieje wielu copywriterów czy freelancerów, którzy w atrakcyjnej cenie stworzą taki tekst, który będzie zarówno ciekawy, jak i profesjonalny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here