Jeśli jesteś higienistką dentystyczną lub asystentką, prawdopodobnie spotkasz się z sytuacją, w której będziesz musiała poprosić swojego dentystę o zainwestowanie w sprzęt, który możesz wykorzystać w swojej pracy. Głównym problemem jest to, że większość właścicieli praktyk unika wydawania dodatkowych pieniędzy – zwłaszcza jeśli nie widzą w tym wartości dodanej.
Co zrobić, gdy sprzęt jest rozpaczliwie potrzebny? Przyjrzyjmy się temu, dlaczego dentyści w ogóle mówią „NIE”, gdy słyszą „sklep dentystyczny” i jak najlepiej radzić sobie w takiej sytuacji.
Pamiętaj, że nie tylko Ty prosisz dentystę o zakup nowego sprzęt
Jeśli pracujesz w branży dentystycznej od dłuższego czasu, zauważysz, że dentystom oferuje się całe mnóstwo materiałów, marek i opcji wyposażenia. Niezależnie od tego, czy chodzi o meble biurowe, czy aparaty ortodontyczne, dentyści są stale narażeni na pełny atak marketingowy – żadna hurtownia stomatologiczna nie przepuści. Więc kiedy zbliżasz się do swojego pracodawcy, po prostu wiedz, że on już będzie miał się na baczności, kiedy zaczniesz mówić o nowym sprzęcie. Prawdopodobnie pomyśli: „o nie, dałaś się nabrać na ich sztuczki”!
Jak się prze to przebić? Podejmij inne podejście niż wszyscy sprzedawcy i dystrybutorzy pytając, o sklep instrumenty stomatologiczne. Zaplanuj spotkanie i określ, w jaki sposób chcesz porozmawiać o:
- obecnych technologiach i sprzęcie, z którego korzystasz,
- tym, w jaki sposób biuro może zwiększyć produktywność (inaczej zarobić więcej pieniędzy), jeśli zainwestujecie w lepszy sprzęt.
Jeśli podchodzisz do sprawy z punktu widzenia biznesowego, gdzie wskazujesz zwrot z inwestycji, znacznie przechylisz szalę na swoją korzyść.
Dentysta uważa, że nie potrzebujesz nowego sprzętu?
Niektórzy dentyści mogą postrzegać Twoją prośbę o nowe zaopatrzenie gabinetu za naprawdę niepotrzebną. Sztuczka polega na tym, aby najpierw przeprowadzić trochę badań. Dowiedz się, dlaczego ta nowa rzecz, o którą prosisz, będzie przydatna. Przygotuj zwięzłą prośbę za pośrednictwem poczty elektronicznej, w której wymienisz główne wypunktowane punkty, które pokazują zastosowania i dlaczego pomogłoby to w prowadzeniu praktyki stomatologicznej.
Ludzie, którzy generalnie niechętnie przystosowują się do nowszych technologii, po prostu nie mają wystarczających informacji na temat tego, dlaczego nowszy sprzęt jest innowacyjny i ostatecznie może zwiększyć przychody. Napisz zgrabny e-mail, który Twój pracodawca może przejrzeć i przeczytać w wolnej chwili oraz samodzielnie podjąć decyzję. Zrób to, a Twoje szanse na zdobycie tej idealnej, błyszczącej, nowej rzeczy z pewnością wzrosną.